Gepland onderhoud: Elke nacht worden tussen ... 05.00 - 05.45 uur automatisch backups gemaakt en kunnen de Website en ook dit Domoticz Forum even offline zijn !

Uitlezen verbruik

Deze module kan gebruikt worden in combinatie met diverse Domotica controllers.
pkelderman
5 berichten
5 berichten

Uitlezen verbruik

Bericht door pkelderman »

Ik heb z-wave schakelaars. Die kan je niet alleen als schakelaar gebruiken, maar ook om het verbruik van een aangesloten apparaat/lamp uitlezen. Zo zit er ook een kilowatt meter bij. Daarbij kan je een notifcatie laten uitgaan als een opgegeven waarde wordt overschreden. De vraag is: hoe moet ik die waarde interpreteren? Zijn dat watts of kilowatts? Is dat het verbruik per uur, dag, maand? Misschien concreter: ik heb de vrieskast op een z-wave schakelaar aangesloten. Deze kast verbruikt per dag ongeveer 400 watt (0,4 kilowatt). Als het verbruik aanzienlijk stijgt staat de deur waarschijnlijk op een kier. Dan zou ik gewaarschuwd willen worden. Dus ingevuld: groter dan 400. Krijg na verloop van tijd een mail, plus een spontane, dat het verbruik de 644 overschrijd. Ik weet niet waar die 644 vandaan komt. Het is in ieder geval niet het dag verbruik (dat staat op 215 op dat moment). Kan iemand mij uit droom helpen? Bij voorbaat dank.

Domoticzfan
Site Admin
Site Admin

Re: Uitlezen verbruik

Bericht door Domoticzfan »

Elk apparaat dat je toevoegt is terug te vinden in domoticz onder instellingen / apparaten.
Een apparaat dat meerdere dingen kan bijhouden krijgt in deze lijst meerdere idx waarden, zoals , aan of uit, of W of Kwh.
Misschien heb je de idx gebruikt voor het totaal gebruik wat alleen verder oploopt.
Je zou even de soort schakelaar, type en nr, op kunnen zoeken op internet waar wellicht verdere gebruiksaanwijzing of info, over je schakelaar te vinden is.
-
M.v.g. DomoticzFan.
Je moet ingelogd zijn om alle afbeeldingen te kunnen zien en files te kunnen downloaden !

Pi 3B+ ,Buster ,Domoticz 2021.1 ,
Z-wave ,RFXcom ,KAKU ,P1 ,Shelly ,
Homebridge ,Google Home ,
Google Nest Hub , LSC,

pkelderman
5 berichten
5 berichten

Re: Uitlezen verbruik

Bericht door pkelderman »

Ok, ik ga verder zoeken. Bedankt voor je moeite.

Terug naar “Z-Wave”